Kruhový trénink

Kruhový trénink je tréninková metoda, která se skládá z vybraných cviků zatěžujících jednotlivé svalové skupiny celého těla buď jednotlivě, nebo v kombinaci po dobu předem určenou.

Jedním z hlavních faktorů kruhového tréninku je určitá délka pauzy mezi jednotlivými cviky. Zpravidla je jen tak dlouhá, aby umožnila cvičícímu pouhý přesun z jednoho stanoviště na druhé. Dalším důležitým faktorem je rychlost provádění daného cviku. Měl by se provádět svižně, v tempu, s cílem provést vyšší počet opakování, nikoliv však na úkor správné techniky provedení. Z tohoto důvodu je volba vhodné zátěže (s ohledem na trénovanost cvičícího) rozhodující a klíčová.

  • Kruhový trénink je tréninková metoda, která se skládá z vybraných cviků zatěžujících jednotlivé svalové skupiny celého těla buď jednotlivě, nebo v kombinaci po dobu předem určenou.
  • Kompenzace svalových dysbalancí.
  • Posílení všech partií těla a kardiovaskulárního systému.
  • Trénink motoriky (trénují se pohyby, ne svaly).
  • Vysoká energetická náročnost (během tréninku se spálí okolo 500 Kcal za hodinu).
  • Možnost volby zátěže a frekvence cvičení. Každý si vybere zátěž a počet opakování cviku podle sebe - cvičí se na čas, ne na opakování.